Skolens pedagogiske plattform

Rælingen videregående skole kjennetegnes ved

  • læring
  • inkludering
  • mangfold

Elevsyn

  • all ungdom har potensial for læring
  • elevene blir anerkjent og respektert ut i fra sine individuelle utfordringer
  • elevene har muligheter til å påvirke opplæringen
  • elevene får støtte og veiledning til å nå sine faglige mål
  • elevene kan forvente grundige og regelmessige tilbakemeldinger, både på sosial og faglig utvikling
  • elevene møter en samarbeidskultur og et inkluderende skolemiljø fritt for mobbing

Læringskultur

  • elevene møter et forutsigbart og godt organisert læringsmiljø med felles holdninger
  • det er for elevene hvilke forventninger og krav som stilles til dem
  • alle har et gjensidig ansvar for læringsmiljøet
  • elevene møter faglig dyktige, profesjonelle pedagoger som driver relevant undervisning
  • elevene møter forberedt og deltar aktivt i opplæringen

Organisasjon

  • elevene og foresatte møter en samarbeidende skole med felles mål og holdninger
  • skolen er preget av et fagmiljø i stadig utvikling
  • skolens ledelse er tydelige i sine forventninger til elevene og de ansatte

Rælingen videregående skole - en framtidsretta skole som gir alle elever mulighet til å lykkes 

Til toppen